Pictures

Wawa Tolong Kemas

Wawa buat keputusan untuk tolong aku mengemas setelah merasakan dia telah menjadi freeloader di rumah ini buat sekian lamanya.

Setelah penat mengemas, dia pun tidur berhampiran tempat yang ‘kemas’ itu.

Advertisements

9 thoughts on “Wawa Tolong Kemas

  1. ops guna laptop kak jan, tersalah taip..ini intan, bukan kak jan..sori kak jan..komen ni xboleh nak dlete, jadi teruskan jugak tulis..INI INTAN bukan kak jan..hoho 😀

    1. Aku selalu buat macam tu, ko je yg x pernah nampak. Pukul 4 pagi masa dia buat dajal dulu, teruk dia kena. Cuma style lain sikit. Aku x jentik, aku lepuk kepala dia. Sebab tu kalau aku angkat tangan kat dia, dia lari. Lagi, aku x jerit “Hep!”, aku jerit “Hah!”. Dia sayang aku sebab aku paling garang kot.

  2. kak ajan xberani la buat cmtu kak yun…intan je yg berani..kak jan sayang sgt…xberani nak marah2..cici selalu kne ‘hep!’ ngn intan je..huhuhu 😀

  3. budak comel tu tak boleh dimarah le ajan.. apa yang kau boleh buat ialah, memberi amaran. cara-caranya:

    1. Tinggikan suara kau dengan berkata ‘hep!’ (konon konon marah) sambil membuat lakonan nak menjentik telinga dia. dan akhirnya kau jentik juga (untuk pertama kali)

    2. Kalau dia buat hal lagi, kau ulang langkah 1, tunjukkan signal nak jentik sambil berkata ‘hep!’, jadi dia akan recall, “kalau ajan marah, dia akan kata hep!, lalu mesti dia jentik telingaku,” jadi budak comel tu mesti tak buat dah perangai busuk dia.

    3. Ulang selalu nnt dia akan biasa dengan perkataan ‘hep!’ dan signal jentik’.

    Try la, insyaallah berjaya! 😉

Thanks, in advance, for your feedback.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s